کلکاپیس
 
مردی از شولم A MAN OF SHOULAM
مطالب هنری ،ورزشی، خاطرات شخصی و متنوع ANYTHING
 
 
چهار شنبه 20 شهريور 1392برچسب:, :: 23:23 ::  نويسنده : شیرمحمد عاشوری SHIR MOHAMMAD ASHORI

مدتی بعد شنیدم یکی گفت " نگاه کن آنجارا ایمامه کیجه(پرنده امامی) آمد" .

بعدها که بزرگتر شدم بعضی را بر این باور دیدم وبه جدّهم می خواستند بقبولانند که رحم کردن بر "کلکا پیس "جایز نیست!!و نگه داشتن احترام ایمامه کیجه لازم ، اما کلکاپیس چیست وایمامه کیجه چه چیز است.

کلکا پیس پرنده کوچک زیبایی است آمیخته ای از رنگهای گوناگون ،حشره خوار وبی آزار که بر روی درختان جست وخیز می کندو نسبت به پرنده های وحشی  دیگر ، کمتر از انسان فرار می کند .کنجکاو است وبه طبیعت جلوه خاصی می دهد .این پرنده کوچک زیبا در گیلان فراوان دیده می شود ،اما نزد بسیاری از روستاییان منفور است.این اوج خرافات وبی سوادی وظلم به آفرینش است .اما داستانهای منسوب به این پرنده با اندکی تفاوت از این قرار است: یکی از امام زادگان(عده ای می گویند شاهزاده ابراهیم بوده) مورد تعقیب خلیفه عباسی قرار می گیردواین امامزاده به کوه می زند ودر حالیکه ماموران در تعقیب او هستند خودش رادرداخل  تنه پوسیده وخالی یک درخت کهنسال پنهان می کند تا از دید سربازان عباسی مخفی بماند .وقتی سربازان به نزدیکی آن درخت می رسند کلکاپیس شروع می کند پریدن وجهیدن در مقابل تنه آن درخت وبا حرکاتش توجه سربازان را به محل مخفی شدن امامزاده جلب ، وباعث دستگیری وشهادت آن امام زاده می شود!!! آیا این افسانه یا به فرض واقعیت می تواند دلیلی برای دشمنی شیعیان گیلانی با این پرنده زیبا که آیتی زیبا از خلقت خداست بشود .پرنده ها از آفریده های زیبای خداوند هستند واز شعوری غریزی وبدون تفکر بهره مندند اگر قرار بود حکمی برای محکومیت آنان صادر شود خداوند خودش بهتر می تواند برای بقا یا عدمشان تصمیم بگیرد نه ما انسانها که از سرتا پا دچار تقصیریم.

برعکس کلکاپیس پرنده دیگری هست به نام "ایمامه کیجه" که جثه ای کوچک وقهوه ای دارد ،حشره خوار است ،به شدت از انسان فراری ودر لابلای درز چوبهای خشک درختان زندگی می کند و کمتر به چشم می آید.مورد احترام است وبرای دور ماندن از خشم امامان وخداوند !!!کسی جرعت کشتن وتعرض به حریم آنها را نداردومورد احترام است! به چه دلیلی ،معلوم نیست وفقط می گویند که قدیمها اینطور گفته اند!من بسیار متاسفم برای آنانی که چنین افکاری دارند.شما چطور؟

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ مردی از شولم خوش آمدید.این وبلاگ در برگیرنده مطالب مختلفی شامل خاطرات ، شعرمحلی وتالشی،شعرهای روز و نیز تصاویرمی باشد. این وبلاگ یک وبلاگ شخصی است و مطالب ان در زمینه های مختلف نقطه نظرات خودم می باشد امکان این هست که در بعضی موارد اشتباهاتی در بیان رخ دادهایی که جنبه غیر شخصی داشته باشد، وجود داشته باشد .در مورد شعرها نیز عرض شود تمام شعرها را خودم سروده ام وبراین باورم استفاده ازمطالب دیگران به نام خودهنر نیست.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مردی از شولم و آدرس shirmohammad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 233
بازدید ماه : 353
بازدید کل : 381354
تعداد مطالب : 213
تعداد نظرات : 220
تعداد آنلاین : 1








کاری از شیرمحمد عاشوری (خواندن ذهن شما توسط کامپیوتر)

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تصاویر زیباسازی نایت اسکین



تصاویر زیباسازی نایت اسکین




تصاویر زیباسازی نایت اسکین

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل
تصاویر زیباسازی نایت اسکین

فونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

ابزار وبلاگ نایت اسکین

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


تصاویر زیباسازی نایت اسکین