کتاب شعر من وهفت خوان چاپ
 
مردی از شولم A MAN OF SHOULAM
مطالب هنری ،ورزشی، خاطرات شخصی و متنوع ANYTHING
 
 
یک شنبه 23 آذر 1392برچسب:, :: 21:32 ::  نويسنده : شیرمحمد عاشوری SHIR MOHAMMAD ASHORI

متآسفانه چاپ کتاب شعر من هم به درازا کشید وبه یک سال رسید واز ان هم گذشت وهنوز در بند مقرارت وفرمولهای دست وپاگیر فرهنگی است از حجم کتاب کاسته شد ، هزینه چاپ ونشر میلیونی دارد وجیب ما خالی وکسی حامی کار فرهنگی من نیست ناشر به چاپ کمتراز 2000جلد رضایت نمی دهد حالا شما حساب کنید کتابی با قیمت هر جلد مثلاٌ پنج هزارتومان حق چاپ نشر، منتشر شود با یک حساب سرانگشتی حداقل به غیر خرجهای جانبی ده میلیون هزینه برمی دارد تازه معلوم نیست کتاب نویسنده گمنامی مثل بنده چه خریدارانی داشته باشد .به غیر از شعرهایی که برای چاپ دادم همانطور که در این وبلاگ می بینید هرروز شعری می سرایم وروی هم جمع می شود وخاک می خورد، تنها یک نفر است که داوطلبانه وبی ریا در تلاش چاپ کتاب من است واوکسی نیست جز دوست عزیز وبزرگوارم جناب آقای بدیع الله شبان نویسنده وپژوهشگرگیلانی واز بنیان گذاران مؤسسه خیریه اویس قَرَنی می باشد .نحوه آشنایی ایشان با من نیز از طریق همسر محترم وبزرگوارشان خانم پورطواف انجام گرفت .خانم پورطواف از همکاران من در سازمان بهزیستی استان گیلان هستند ومی دانستند من شعر می نویسم ودفتر شعر دارم بنابر این آشنایی من با آقای شبان بدین طریق و دوسال پیش  انجام گرفت وبا توجه به اینکه خودشان با کارهای مربوط به چاپ ونشرو مقررات آشنایی داشتند به بنده قول مساعدت دادند واز سوی دیگر قرار است بنده را به عضویت انجمن فرزانگان گیلان در آورد که لازم و وظیفه بنده که است در اینجا از ایشان صمیمانه تشکر وسپاسگذاری کنم .همچنین لازم به توضیح است که این محقق وبرادر دوقلویش آقای ذبیح الله شبان از متشخصین دیار شفت وزاده روستای شالما می باشند که اسم این روستا شباهت زیادی باروستای خودمان شولم دارد در معرفی شالما بقلم آقای نادر افشاریان می خوانیم:

 این روستا در طول جغرافیایی 49 دقیقه و 19 ثانبه و عرض جغرافیایی 37 دقیقه و 6 ثانیه قرار دارد. شالما از توابع شفت (تا سال 1339) و پس از آن تابع دهستان احمدسرگوراب از بخش احمدسرگوراب بوده است. رودخانه سیاهمزگی از شرق آن می گذرد. شالما در مسیر جاده شفت به سیاهمزگی واقع است.این روستا منطقه ای جلگه ای است ، اما بخشی از آن پایکوهی است.برای رفتن به روستای سالک معلم باید از این روستا عبور کرد. از محلات آن چولافت را نام برد.

زبان مردم شالما تالشی است و پیشه آنها کشاورزی ، دامداری ، پرورش کرم ابریشم و زنبور عسل است و از صنایع دستی آن در گذشته نمد مالی و شال بافی بوده است.نوع کشت در این روستا آبی و دیمی است.

شالما بر اساس آمار سال 1379 دارای 110 هکتار مزرعه ، 20 هکتار باغ چای و 12 هکتار توت زار دارد.
وجه تسمیه ی شالما از شال+ ما (مخفف مان) است. یعنی جایی که در آن شال می بافند .

از این روستا مردان بزرگی برخاسته اند که در آبادی منطقه تا کنون سعی فراوان کرده اند. خاندان شبان از جمله مرحوم دکتر رضی شبان و آقایان بدیع الله و ذبیح الله شبان که از فرهیختگان این دیار هستند ، در این محل زندگی می کردند.
شالما از نخستین روستاهای شفت بود که دبستان و مرکز بهداشتی درمانی(1347) داشت. در این روستا پاسگاه نیروی انتظامی نیز فعال است
یوسف خان شبان والی فومنات و اولین شهردار فومن از اهالی این روستا بود که بنا به روایت برخی از مبارزین نهضت در کتب مربوط به انقلاب جنگل ، پس از شکست نهضت جنگل کمک های فراوانی برای جلوگیری از اذیت آنان توسط نظامیان حکومتی به عمل آورد. شالما در سال 1335 تعداد 788 نفر جمعیت داشت.


نظرات شما عزیزان:

آسیه
ساعت13:27---17 اسفند 1392
خداراشکر که بالاخره کتاب شما چاپ شد... شیرینی یادتون نره

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ مردی از شولم خوش آمدید.این وبلاگ در برگیرنده مطالب مختلفی شامل خاطرات ، شعرمحلی وتالشی،شعرهای روز و نیز تصاویرمی باشد. این وبلاگ یک وبلاگ شخصی است و مطالب ان در زمینه های مختلف نقطه نظرات خودم می باشد امکان این هست که در بعضی موارد اشتباهاتی در بیان رخ دادهایی که جنبه غیر شخصی داشته باشد، وجود داشته باشد .در مورد شعرها نیز عرض شود تمام شعرها را خودم سروده ام وبراین باورم استفاده ازمطالب دیگران به نام خودهنر نیست.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مردی از شولم و آدرس shirmohammad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 237
بازدید کل : 381006
تعداد مطالب : 213
تعداد نظرات : 220
تعداد آنلاین : 1








کاری از شیرمحمد عاشوری (خواندن ذهن شما توسط کامپیوتر)

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تصاویر زیباسازی نایت اسکین



تصاویر زیباسازی نایت اسکین




تصاویر زیباسازی نایت اسکین

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل
تصاویر زیباسازی نایت اسکین

فونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

ابزار وبلاگ نایت اسکین

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


تصاویر زیباسازی نایت اسکین